18 September 2011

Ladang Anggur Tasik Beris

Di utara ni
yang saya tahu
ada 2 tempat yg menanam anggur
iaitu di Perlis dan Sik,Kedah

Pertama kali datang kesini
ladang anggur Tasik Beris









tiket berharga rm3






bandingkan harga kat sini
dgn kat pasar malam atau kedai buah hehe











 empangan beris yg mendamaikan..







46 comments:

  1. Assalamualaikum Kamsiah

    manis anggur tu bila dihadapan puan...he he

    saya belum pernah samapai kesitu lagi

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. Naper ngan harga dia kak?? murah dari pasar malam ke....mahal lagi??

    ReplyDelete
  3. @ALoNa CintamaniszLite 1 pack tu rasanya 1/2 kg ja..tp harganya rm12.50 (anggur hijau) dan rm 15 rasanya utk yg kaler merah tu...

    ReplyDelete
  4. @atuk
    ada yg manis...tak kurang jugak yg masam...bg saya bila masih sejuk(baru keluar dari freeze..manis rasanya...lama2...masam pulak...

    ReplyDelete
  5. Boleh makan terus anggaur dari pokok dak kak? ya Allah sedapnyer anggur, insyaAllah kalau saya ke utara saya nak singgah sini la;)

    ReplyDelete
  6. yum yum yum ..

    cair bila masuk mulut tuh ..
    mesti sedap kan ..
    pernah sampai kesana.
    tp tk masuk..
    sekadar lalu jer ..

    ReplyDelete
  7. Cantik tempat ni,gambar2 pun begitu juga,
    anggurnya manis tak?

    ReplyDelete
  8. baru tau ada ladang anggur ni, tak penah lagi kesana

    ReplyDelete
  9. wah..menyelerakan..
    anggur hitam nampak lebih fresh..
    alhamdulillah u dah melawat sana..kita lum lagi..

    ReplyDelete
  10. salam kenal dr mama..wah bestnya anggur ni..dlm perjalanan ke PD ari tu..mama terjumpa juga ladang anggur di sendayan Valley N9..

    ReplyDelete
  11. waaa syokk nye jalan2..terungin nak jalan2 ke utara tapi tak kesempatan lg:-)

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Kam,

    Tasik Beris tu kat mana yer, teringin nak tengok angur2 ni di tanam.

    ReplyDelete
  13. asalam..
    Wah.. indahnya panorama alam karya Allah..subahanallh..

    ReplyDelete
  14. dah pergi kat situ..tapi masa tu tak dpt nak beli anggur sbb belum musim menuai..kata penjaga kat situ..yg ada cuma jus aje..

    ReplyDelete
  15. pernah terbaca juga ttg ladang ni.. teringin juga nak pergi.. tp entah bila.. Thanks yer kak sudi singgah ke blog saya.. Salam kenal..

    ReplyDelete
  16. sy belum pernah smp kesitu,nama jer dok utara tp mmg tak tau kewujudan ladang anggur nie.hehe btw bertambah pengetahuan sy kt sini..:)

    ReplyDelete
  17. Tq singgah blog saya..salam kenal juga..

    menarik lah ladang anggur ni, tak pernah pergi, ,,.. :P

    ReplyDelete
  18. wah bestnye anggur fresh dari ladang...xpnh sampai lg ladang anggur..:(

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum kak....
    seronoknya kalau dapat petik anggur tu yer...dapat makan yg fresh pulak tu...macam teruja jer nak pergi ke sana...

    ReplyDelete
  20. bestnye.. kalaulah dekat, komfom dah pergi melawat juga


    manis tak anggur2 tu?

    ReplyDelete
  21. @Afida Anuarfida...dilarang memetik....nak makan kena beli yg dah dipetik...

    ReplyDelete
  22. @abybila nak mai utara lg....habaq naaa...

    ReplyDelete
  23. @Khumaera Ismail aka Habibi Hamidmula2 maera kena datang ke kedah dulu...tak pun kena pi peris...

    ReplyDelete
  24. @MaMa AiNiooo...dah ada beberapa tmpt kat malaysia ni yg tanam anggur ya

    ReplyDelete
  25. @etuzaya cikgu..air tasik yg tenang..mendamaikan perasaan

    ReplyDelete
  26. @Hanis Azlabila2 ada kelapangan tu...jemputlah ke utara ni

    ReplyDelete
  27. @Puan Kutukalau takde ladang anggur ni...tak ramai yg nak ke sana..(Sik) sbb ianya kawasan pendalaman..

    ReplyDelete
  28. Asala...
    Wah indah & menarik sangat2 ya..

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.