15 January 2014

WW :Masjid Terapung Terenganu

 Masjid terapung di Kuala Ibai,Terenganu
dikenali jugak dgn nama Masjid Tengku Tengah Zaharah

 pandangan depan dan belakang

29 comments:

  1. Saya pernah sampai sekali jer dan solat di situ. Lama dah.

    Rindu nak ke Tganu lagi...

    ReplyDelete
  2. bila pergi ni???kalau tak..boleh kita jumpa..=)

    ReplyDelete
  3. Hi kak..salam kenal kembali
    kali terakhir sy ke masjid ni masa rombongan drjh 5..haha

    ReplyDelete
  4. Masjid yang cantik berwarna putih bagaikan terapung!

    ReplyDelete
  5. Salam K.Kamsiah..

    cantik pemandangan & masjid ni..
    bilalah singgah masjid ni

    ReplyDelete
  6. Hari tu, masa balik ganu, Fiza n family p memancing kat belakang masjid kristal tu .hihi.best!

    ReplyDelete
  7. Last kakak bersolat di sini Decembar 2012 dgn keluarga.
    Cantik sungguh pemandangannya dan yg pasti lokasi atas air itulah yg menarik..

    ReplyDelete
  8. saya pun singgah kejap kat sini kak..cantik kan

    ReplyDelete
  9. Rsnya pernah singgah kat sini bbrp tahun dulu..tp lupa bila...:)

    ReplyDelete
  10. Kadang2 sangat sedih melihat masjid2 di Malaysia yg dibina dgn seni bina yg sangat cantik, harga berjuta2, tapi bila tiba solat lima waktu, jemaah begitu kecil dan kerdil.....

    ReplyDelete
  11. Hari tu pergi Terengganu ingatkan nak pergi masjid ni... Tapi sampai sudah x jumpa jalan lah...

    ReplyDelete
  12. since masjid ni diwujudkan, saya rasa 2-3 tmpt di malaysia ni turut membina masjid terapung.

    ReplyDelete
  13. Kat Terengganu semua masjidnya besar dan cantik2...pernah bbrapa kali singgah kat masjid ni.

    ReplyDelete
  14. assalam kak kamsiah..

    saya pernah bertandang ke sini.
    tapi tak puas.
    rasa macam nak datang lagi ^^

    ReplyDelete
  15. cantik masjid tu ..
    buat solat sunat masjid tk ketika masuk ke dalam nya ..

    ReplyDelete
  16. Mula2 saya tengok, tak cam, ingatkan tak pernah sampai..bila fikir baru teringat, Nampak sangat dah lama sangat tak ke terngganu... lawa masjid ni kan...

    ReplyDelete
  17. Waa..cantik gambar tu bersih.
    Kam..tengok gambar jadi rindu nak balik kampunhg.

    ReplyDelete
  18. x pernah sampai walau kampung hubby kat sana.. huhu

    ReplyDelete
  19. Assalam.. masjid yg mmg cantik.. dah lama tak ke sana..
    saya follow sini ye, no 1780... salam ukhwah..

    ReplyDelete
  20. Cantiknya..tapi saya tak pernah sampai lagi ke sana...

    ReplyDelete
  21. walaupun orang ganu tapi ita baru je 2 kali gi kat masjid ni...

    ReplyDelete
  22. bulan 3/4 nak pegi terengganu..kalau ada rezeki dan kesempatan teringin nak singgah solat dan ziarah masjid2 yang indah ni.

    ReplyDelete
  23. lama doh tak ngembara masjid masjid nih....kena carik masa!!

    ReplyDelete
  24. cantik... tp deqla x penah lagi sampai sini..

    ReplyDelete
  25. Askm. Lawatan balas la ni ala2.. ;)
    Cantik kan masjid terapung tu? Bangga jadi org Ganung..!

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.