24 February 2015

Hutan Pelajaran Air Hitam Dalam

Air Hitam Dalam meliputi kawasan paya darat seluas kira-kira 11 hektar 
serta bersempadan dua buah sungai iaitu Sungai Kereh dan Sungai Air Hitam. 
Hutan Pelajaran ini di Daerah Seberang Perai Utara, Pulau Pinang

Oleh kerana kunjungan kami pada hari cuti
kaunter penerangan ditutup



pokok ni "menyeramkan.."..kata anak saya..

gigih membaca..

Kawasan ini mengandungi spesis flora paya darat seperti pokok Putat,
Ara Jangkang, Nipah dan sebagainya.
 Selain dari ini, spesis fauna paya darat seperti Memerang, Monyet,
Biawak dan pelbagai spesis burung juga akan dapat diperhatikan dalam kawasan ini.
Untuk memudahkan para pengunjung menikmati alam
sambil membuat pemerhatian terhadap spesis-spesis flora dan fauna di sini,
pelantar pejalan kaki, pondok-pondok rehat, jambatan gantung
 pelantar pemandangan, tandas dan dangau disediakan


hanya Alia dan Eleena ja yg naik titi gantung ni

baru berjalan beberapa meter
dia orang terjerit2..ada monyet kat hujung titi tu
apalagi..laju ja berpatah balik..


15 comments:

  1. Saya ni nama saja asalnya org SPU, Penang, tapi tak pernah sampai lokasi itu, hehehehe..
    Naik titi gantung tu yg paling best kan..tak sesuai dengan org gayat...

    ReplyDelete
  2. Dok buat servey kat SPU tapi tak tahu pulak ada jambatan gantung nii....

    ReplyDelete
  3. Salam kak kam.. best beriadah kat kawasan mcm ni.

    ReplyDelete
  4. wah....bestnye...rietta blom pernah sampai ke sana....

    ReplyDelete
  5. hahahaha ada monyetttt...?? kalau kembali ke alam semulajadi memang begitu lah ada nya... monyet lah anjing lah... hehehehe

    ReplyDelete
  6. KY bila lalu kt kawasan yg pokok akarnya timbul..pasti rasa seram.KY bayangkan kalau tetiba ada makhlok lain muncul..huu

    ReplyDelete
  7. Eh2..dok 3 tahun kat penang xtau pyn..hehe..menarik tempat ni..

    ReplyDelete
  8. Salam. Hee menarik ada jambatan gantung.

    ReplyDelete
  9. hehehe, monyet memang suka menyakat anak dara...

    ReplyDelete
  10. Brstnyer naik jambatan gantung ..lama dah tk naik

    ReplyDelete
  11. wah best jambatan gantung tu. gayat tak?

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.