29 December 2016

Bercuti Ke Johor (part 1)

Assalamualaikum rakan2 pembaca blog ni

Pada 24 hb yg lepas
saya bersama anak2 perempuan ke KL Senrtal
dari Bukit Mertajam
menaiki ETS jam 5 pagi..

semuanya pertama kali naik ETS..teruja..
  beberapa minit kemudian..terlentuk..

saya sendiri pening2 lalat jadinya dek bgn pukul 2 pagi..
sejam ja tido

sampai di KL  Sentral pukul  8.30 pagi
anak lelaki dah sedia menunggu

perjalanan ke Johor..saya lebih banyak tertido

tempat pertama yg dituju adalah JPO
cuaca mmg panas berdenting

 singgah membasah tekak disini


beli jugak la ..dah alang2 mai dari jauh..

menuju ke Desaru
melalui jambatan 'A'..

en suami booking hotel ni utk 2 malam
Amansari Hotel

dan utk makan malam
suami bawak makan berhampiran hotel penginapan

tak mampu saya habiskan nasi goreng ayam merah ni


Bersambung..

14 comments:

  1. Bestnya jalan2 JB..
    Saya belum pernah kesana..
    Banyak sungguh nasi goreng tu kamsiah..
    Patutlah tak terhabis..

    ReplyDelete
  2. Wah jauhnya berjalan Kam naik ETS sampai ke Johor seronok tu

    ReplyDelete
  3. Heyyy!! dah sampai tempat kakak kisahnya:)
    JPO sekarang offer jiddan. Kakak baru pergi ahad lepas.
    Tak jauh tau dari rumah kakak dlm 15 minit aje.

    ReplyDelete
  4. bestnye..! jln2, naik ets, sopping2 & mkn2. 1 fine day, leez pun nk follow naik ets gak. in shaa allah..

    ReplyDelete
  5. jauh perjalanan dr bkt mertajam tuh kak... tp nsb naik ets takdelah melayan jem cuma mungkin pnt duk lama dlm tuh kan...

    mana je akak jln kt jb tuh... seronoknya

    ReplyDelete
  6. Kak Kam pergi bercuti la ni...noe tak pernah lagi naik ETS...

    ReplyDelete
  7. banyak betul nasi gorengnya tu kak, mengunung

    ReplyDelete
  8. Wkmsalam.
    Selamat datang ke JDT.
    Kami warga JDT sangat2 mengalu2akan.

    ReplyDelete
  9. seumur hidup sy 2 kali je sampai johor. sekali g rombongan ke UTM sambil belajr. lepas tu g jumpa customer masa kerja..
    sedih betul nya..
    bila plk boleh sampai johor

    ReplyDelete
  10. selamat datang ke johor kak, tanah tumpahnya darahku... saya tak gemar sangat ke desaru, sebab ada lagi beberapa tempat menarik kurang terkenal sepanjang pantai sampai ke sedili.

    ReplyDelete
  11. Yalah Kam rumah akak pun tak jauh dari JPO.Harap Kam sekeluarga enjoy berada di JDT.

    ReplyDelete
  12. Makchaq pernah naik ets dari kl sampai ipoh ja. Yang sampai perlis ni tak pernah naik lagi.

    Seronok kan cuti2 satu family... makchaq tak pernah sampai lagi Desaru..
    Dulu2 teringin jugak nak pi.. tapi dah lama tak kesampaian... hilang pulak teringin tu..

    ReplyDelete
  13. rezeki masing masinglah...

    seperti saya, lebih banyak terperuk di rumah.

    ReplyDelete
  14. Dah lama tak singgah sini gara-gara kesihatan yang tidak mengizinkan. Banyak entry dalam blog ni yang saya terlepas nampaknya.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.