26 February 2015

Pusat Ternakan Haiwan Lenggong

Masih ingatkah kes pembunuhan bekas model dan pelakon
 (juga isteri kedua isteri kedua Raja Dihilir Perak), 
Hasleza Ishak pada Oktober 2002 
yang dibuang dari jambatan Jalan Sumpitan, dalam daerah Larut Matang dan Selama, Perak

Disinilah tempatnya..




Kami melawat Pusat Pusat Ternakan Haiwan,Lenggong
 pejabat masih ditutup sebab masih 
dalam suasana CNY

Rusa2 ni memang jinak



Saya dan Tsha cuba memberinya makan rumput..
laju ja di ngap2..


27 comments:

  1. Ternakan haiwan yang jinak2 saja ya?.....

    ReplyDelete
  2. Kak. Kawan sy org lenggong. Nnt nk suruh dia bwk kt sini. Dkt air trjun tu ke tmpt buang mayat tu..errr.cantikkk! Boleh mndi x situ?

    ReplyDelete
  3. ooo..ingat2 lupalah kamsiah.
    xkena bayar ke nak masuk ctu kamsiah?

    ReplyDelete
  4. ya...saya ingat kes tu..
    cuma tak tahu apa endingnya..siapa yg disabitkan..


    Ok, boleh consider bawak anak2 saya bagi rusa makan kalau ke Perak lepas ni...hihihi

    ReplyDelete
  5. igt gak kes tu...tempt nye nampak terjaga bersih je

    ReplyDelete
  6. salam kak kam... cantiknyer air terjun tu... dh lama xgi mandi air terjun.

    ReplyDelete
  7. Assalam kak kamsiah,
    laaaaaaaaaaaaaa
    iols tak pernah tahu ada pusat ternakan kat lenggong
    iosl ada sedara dok kat kuak :)
    dulu slalu la pi sana
    makan ikan sungai
    oohooiiiiiiii seeeeedaaaaappp he3

    ReplyDelete
  8. ingatkan lenggong ada kolam air panas je..pusat ternakan rusa jugak.menarik!

    ReplyDelete
  9. tak ingat pula ana kes tu kak Kamsiah, menarik tempat ni, Lenggong ana tak pernah sampai lagi.

    ReplyDelete
  10. Pernah g..tp xsampai ke situ...t bolehlah try g pulak..

    ReplyDelete
  11. Salam .Hee seronok memberi makanan daun pada rusa itu.

    ReplyDelete
  12. Memang cantik tempat ni...bunda orang perak pun tak pernah sampai lagi...

    ReplyDelete
  13. xingatlah peristiwa tuh kak...
    tp tempat tu mmg cantik... syg bile ada tragedi ngeri terjd kt situ...

    rusa tu suke lah ada yg dpt melawat siap bg mkn lg heheheh

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...

    Saya yang tinggal di Perak pun tak pernah sampai sini... terima kasih sebab akak share....

    ReplyDelete
  15. Ye kakak ingat kes itu tapi macam tak ada kesudahannya kan...

    Tasha tu berani+takut aje cara hulur rumput:)

    ReplyDelete
  16. Dah! lupa kes ni, tapi bila baca entry ni baru teringat semula.

    ReplyDelete
  17. Best nyer dengar bunyi air terjun.. Nyaman!

    ReplyDelete
  18. saya hampir terlupa peristiwa tu
    inna Lillahi wainna ilaihi rojiun

    cantik air terjunnya
    tengok rusa ni teringat kat deerland

    ReplyDelete
  19. Cantiknya kawasan ternakan ini..sejuk mata memandang..

    ReplyDelete
  20. Wah cantik tempatnya kak..pasal citer tu lya tak penah tahu pulak ...

    ReplyDelete
  21. Ulu Lengong belum pernah sampai. perkongsian menarik kak kamsiah

    ReplyDelete
  22. Mesti best mandi kat situ, sebab ada entiti seram datang.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.