02 January 2017

Restoren Terapung Seafood Bujang Fire Fly

Petang hari ke 2 di Johor
suami membawa kami sekeluarga makan kt
Restoren Terapung Seafood Bujang Fire Fly

ketam...
mula2 melangkah masuk
mata saya tertumpu pada 'benda' ni-lokan
 
saya tak pernah tgk sebelum ni



akhirnya..lokan bakar ni dihidangkan percuma pada kami
maaf sebab tak boleh nak telan
saya memang tak makan makanan bercengkerang
(kecuali kerang)

ketam masak black pepper

kami memilih set utk 5 orang

26 hb..selepas sarapan..tiba waktu utk berpisah
'meninggalkan' suami di Johor sendirian..sob..sob..sob..


kepada yg bertanya dimana lokasi restoren ni


blog

FB

12 comments:

  1. SELAMAT TAHUN BARU KAM...SEDAPNYA HIDANGAN DI SITU...LOKAN NI KAK PUN XBOLEH TELAN NTAH KENAPA TAPI KERANNG SUKA JUGA.

    ReplyDelete
  2. Nak buat macamana kan..
    Demi kelangsungan hidup berjauhan tapi bil sesekali bersama indah yg lebih terasa dan lebih bermakna.

    ReplyDelete
  3. Lokan tu akak dah tua2 ni pun dah tak boleh telan.Masa budak2 dulu semua bedal.
    Sian terpisah lagi ya...takpe lah ,sementara je kan.

    ReplyDelete
  4. Itu rupanya lokan yer...

    Semasa Along belanja saya makan bebaru ni memasing tak tahu apa nama binatang ni.

    Kami bedal jer...

    ReplyDelete
  5. kat mane tempat nie..nanti bgtau saya..saya dah lama cari lokan masak mcm nie! err tertelan telan pulak air liur..

    ReplyDelete
  6. kat mane tempat ni nanti update dengan saya..saya dah lama cari lokan masak macam nie..

    ReplyDelete
  7. Tolong beri alamat restoran tu.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Bestnyaa kt mana ni. Saya org Johor pun x pernah sampai hehe

    ReplyDelete
  9. takut nak makan ke kak??hahha..cuba je dulu kak..sedap nya lokan..saya suka..

    ReplyDelete
  10. semua pown sedap....rietta pown xpernah makan lokan....smlm tgk majalah 3 cerita ketam, hr ni tgk blog akk cerita ketam...nak cr ketam hjg mggu ni....hehehe...

    ReplyDelete
  11. lokan tu nampak besar tapi isi dalam kecik jer... noe yg jenis2 besar macam ni mmg x makan la...

    sedap nampak ketam tu...

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.