17 February 2013

Teluk Batik

Dari Kellie's Castle ke Teluk Batik
tak sampai 100km


antara cenderamata yg boleh dibeli disini
saiz kanak2 rm5 sehelai
utk dewasa antara rm10-12
key chain dan FM

sempat la sambar beberapa helai t shirt

nasi ayam goreng utk mengalas perut
perjalanan diteruskan lagi ke LUMUT






36 comments:

  1. pernah dtg dulu ms kecik2...hehehe dah lupa lak apa y bestnya teluk batik nie..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa2 ja...pantainya yg landai tu kut tarikannya..

      Delete
  2. Bestnyer.... Belum pernah sampai Teluk Batik lagi... Cantik gambar-gambar akak...

    ReplyDelete
  3. kali terakhir ke teluk batik adalah 12 tahun yg lepas..hehe...mungkin banyak dah berubah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni kali kedua akak kesana...pertama kali dulu...masa anak2 baru umur 2,3 th..skrg dah besar2 semua..

      Delete
  4. bestnye.. bila agaknya nk smpai ke Tluk Batik plak ea.. cantik tgk pntai...

    ReplyDelete
  5. teluk batik ni lepak petang-petang sambil makan aiskrim goreng....sangatlah best. bila la nak pi lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya siti murni...selain aiskrim...air kelapa muda jugak best..

      Delete
  6. cantik tempat nie..tapiii saya lum pernah sampai lagi...hehehe..banyak jugak eh kedai yg jual baju2 n cenderamata...

    ReplyDelete
  7. Waa Kam..cuti2 Perak ni, tentu best, Perak pun banyak tempat2 menarik kan.

    ReplyDelete
  8. JR pernah ke Teluk Batik lebih 10 tahun lepas kerana berkursus di sana selama seminggu. Memang best, semua peserta tingga dlm mini hut yg cuma muat utk dua peserta kursus. Hari ke-6 kami panjat gunung berdekatan pantai (tak ingat dah namanya). Pengalaman ngeri tak dpt dilupakan ialah bila JR tergelincir ketika mendaki dan hampir2 jatuh dlm jurang di mana di bawahnya ada laut....

    ReplyDelete
  9. selamat makan angin Kamsiah...singgahlah ke Taiping pulak..gi makan2 kat taman selera belakang bomba..macam2 ada..pastu gi pasar minggu Cangkat Jering kat tol tu...cari ikan pekasam kat situ ..sedappp!..

    ReplyDelete
  10. Bestnya bila dapat jalan-jalan dengan keluarga kan...

    ReplyDelete
  11. Bestkan bila dapat jalan-jalan dengan keluarga :D

    ReplyDelete
  12. Tak penah sampai lagi kat sana.. teringin nak p..

    ReplyDelete
  13. salam ziarah kak..

    kampung suami di sitiawan..jadi setiap kali balek ke umah maknye kami mmg tak lepaskan peluang untuk ambil angin laut di Lumut..kalau nak mandi laut barulah ke teluk batik ni.. :)

    ReplyDelete
  14. Salam ziarah, belum sampai lagi kak saya ke sini.

    Sememangnya kalau ketempat sebegini, kalau ada jualan yang agak murah memang kena siapkan duitlah. :)

    ReplyDelete
  15. tak pernah singgah sini.... lalu tu dah banyak kali menuju pangkor...

    ReplyDelete
  16. Makchaq pun dah lama tak pi teluk batik..semenjak pakchaq kerja di Kedah, cuti berlain hari, kami memang jarang berjalan ke mana-mana. Nak jalan sendiri2 rasa tak best sangat..

    ReplyDelete
  17. Lamanya sya tak ke teluk batik dan ke pulau pangkor

    ReplyDelete
  18. Salam sejahtera.
    Walaupun anak Perak, Teluk Batik belum dijejak. Ade ape-ape ke kat situ yang bebatik-batik sampei namenye jadi Teluk Batik tu?

    ReplyDelete
  19. seronok nya kak g jalan jalan..saya anak anak balik dri asrama depa xmau p mana2 dah nak duduk rumah jer sampai habis cuti..

    ReplyDelete
  20. Banyak perubahan kan kak.. time kecik saya pi..takda pun dataran..thn lepas pi, macam2 ada.. rindu nak mandi manda kat sini..dah beso2 ni, segan plak nak terjun dlm laut,hehehe

    ReplyDelete
  21. Pernah bercuti di sana sekali saja. Dapat resort depan laut, asyik kerja terjun laut saja. Tapi Teluk Batik banyak obor-obor beracun. Tu yang kami tak suka dah Teluk Batik.

    ReplyDelete
  22. salam..sy pernah pergi ke sana bsama arwah abg ipar. Bila nmpk teluk batik ni, teringat kan arwah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tentu sedh,kan...teringat kenangan bersama org yg telah tiada

      Delete
  23. tak penah pegi lagi.. maybe one fine day.. INSYALLAHH..

    ReplyDelete
  24. murah juga baju bajan kat sana... tak pernah lagi pergi ke sana :(

    ReplyDelete
  25. Dah lama tak pegi sini. Dulu time bljr ada la. dah byk perubahan agaknya.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.