22 July 2012

Tokong Ular PulauPinang

Kelmarin...dihari pertama berpuasa
selepas menghantar anak naik bas
utk balik ke UMP
terus ke Penang
hubby kata nak siapkan sikit keje kat opis
jam 12 dah siap..
bertolak balik


otw...singgah kejap kat tokong ular
saya kesini masa rombongan sekolah form 6 dulu
dah berpuluh tahun







jam 12 tghari
matahari tegak atas kepala
dgn perut berkeroncong



















udara diluar begitu nyaman
angin bertiup kencang



tp masuk kesini ja
saya pening2 lalat
dek bau colok mereka

sapa yg berani letak ular kat leher
angkat tangan...!!

tgk gambar pun saya dah geli geleman






besarnya loceng ni
kalau dipukul
mau dentumannya bergema seluruh penang









antara cenderamata yg dijual
fridge magnet
3 ketul...rm10

oleh kerana sekeluarga takutkan ular
maka satu pun
takde gambar ular haha...


8 comments:

  1. sm la sy.last time dtg sini thn 1987 tgk tu punya la lama heheeeh

    salam ramadan kak!

    ReplyDelete
  2. saya la cam saya pun, takut n geli kalo nampak ular....lariiiiii

    ReplyDelete
  3. Salam....
    waa bestnyer gie main ular, jangan buat lauk berbuka dah la.. Hehehe

    Kita dah 2 hari di bulan Ramdhan cuaca kat sana Ok ker... Kajang nie cuaca suam-suam jea + hujan yg kadang lebat.

    Cerita terbaru kita...
    Baru balik Pulau Lombok... pulau yg anak dara selalu follow mamat lombok tue la... Saya mendaki Gunung Berapi Rinjani, Lepas tue lepak 4 hari di Bali... baru jea 5 hari balik nie !

    nanti kalau rajin nak juga bikin entry travel cambodia... cerita mengapa selalu ulang alik Vietnam...
    Tunggu... kita berpuasa dulu !

    ReplyDelete
  4. akak...da takut nape pegi tokong ular..sy pon x pernah sampai walhal tiap2 tahun ke penang..geli la kak...

    ReplyDelete
  5. dah pergi tahun lepas. Tapi x de apa yg menarik pun. ada la ular kecik tak berapa ekor. Pastu ular sawa utk posing2. tapi mmg x suka ular la. Takut + geli. huhu..

    ReplyDelete
  6. Tinggi kita dah tak boleh meningkat tapi usia ajelah yg meningkat (kakak ni melebar adalah Kamsiah - naik risau dah hihi..), anak kita pula meningkat usia ketinggian pun meningkat pantas itu yg dia lagi tinggi dari kita..

    Selamat berpuasa dari kakak ye..

    ReplyDelete
  7. Sampai juga kamu sekeluarga ke tokong ular yg famous ni
    walaupun semua takut ular,
    teringat masa dulu2 ada hutan dibelakangnya.

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.