04 December 2016

Bercuti Ke Danok,Thailand (part 1)

Assalamualaikum
Pada 29/11 lps..sebaik anakanda Eleena Yasmin
habis paper SPM pukul 3.30 petangnya
kami bergegas ke Jabatan Imigresen Kulim
utk urusan border pass 
utk saya dan Tasha dah setel sebelah paginya


di papan kenyataan bertulis,
bayaran yg diterima selepas jam 4.30 petang
border pass kena ambil keesokkan harinya
dalam hati berdoa..minta2 la siap cepat
sbb bayaran dibuat selepas jam 4.30 petang
dek ramainya org yg beratur

sedangkan dalam kereta dh  siap utk bercuti-pakaian dan segala kelengkapan..!!

Alhamdulillah..tepat jam 5 petang
ditangan masing2 terselit border pass

Bertolak dari Kulim jam 5 petang
tiba di sempadan Bukit Kayu Hitam jam 9 lbh
huhh penat..
nasib baik tak menunggu lama utk urusan cop border pass
(ada org bisikkan pada kami
supaya menyelitkan rm1 dicelah2 border pass
utk imigresen Thailand)

kalau tak..depa akan minta rm2...

Danok,Thailand
meriah dgn aktiviti malam harinya


bila si abangnya minta gambar dalam hotel
inilah aksi adik2nya

 suami tukar rm600/700..mcm tu la


 jam 10 lbh..keluar mencari makanan..perut  dah lama berkeroncong..
tak susah mencari makanan halal disini..



air kelapa ori-tanpa gula dan ais





siakap bawang putih terlebih garing


 sepanjang kaki lima...bau pulut mangga dan pulut ayam goreng menusuk hidung
beli la jugak 2 bungkus 
kut2 lapar sebelum tidur nanti

huhh..pantang jumpa signboard nama mcm dia..

dah nak tercabut buku lali rasanya
balik ke hotel utk mandi dan zzzzzzzzzzzzz

12 comments:

  1. Kakcik pernah masuk ke Danok, tapi pusing-pusing sekejap je lepas tu keluar balik... :)

    ReplyDelete
  2. Pernah sekali singgah danok ni Kamsiah..
    Masa tu pergi Hatyai..
    Dah semakin maju ye Danok ni..
    Kebanyakan muslim yg tinggal di danok ni kan..

    ReplyDelete
  3. Jalan macam ini mesti seronok apa lagi sekeluarga
    Cuma itulah kita ni cepat aje penat
    Anak-anak stamina tip-top tengah malam pun ok aje:)

    ReplyDelete
  4. bestnya kak...
    lagipun udah dekat kalau akak nk ke sana kan...

    tgk makanan kt situ sedap2nya... tak mcm kt negara lain lak...
    apa je yg di supink kan or di jelajah kt sana lg kak

    ReplyDelete
  5. salam.. uiii sedapnya mkn2...teruja tg siakap goring terlebih garing tu..krup krap krup krap ;-))

    ReplyDelete
  6. SERONOKNYA JLN2 KE DANOK..TEMPAT INAP SELESA ..MAKANAN PUN BANYAK PILIHAN TU.

    ReplyDelete
  7. Adik bongsu saya suka sangat melancung ke Thailand. Dia cakap makanan disana semua sedap2. Saya pula tak berani nak kesana. hehehe...

    ReplyDelete
  8. Makchaq suka makanan thailand.. mesti lagi sedap bila makan kat sana kan...

    Pernah makan kat padang besaq, walaupun kedai kecik ja.. makanan dia sedap..


    ReplyDelete
  9. salam kak kam...noe x pernah sampai lagi ke sana...lama ke bercuti kak kam?

    ReplyDelete



• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •
Terimakasih...komen anda amat dihargai..
●▬▬▬▬▬▬▬▬❤Kamsiah❤▬▬▬▬▬▬▬▬●

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2017 Kamsiah Yusoff. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.